Subskrypcyjny model płatności

Z roku na rok coraz więcej ludzi korzysta z różnego rodzaju subskrypcji, czy to na strony poświęcone filmom, muzyce, czy różnego rodzaju literaturze. Wiele przedsiębiorstw działających w branży e-commerce dobrze wie, że jest to bardzo opłacalny model handlowy, który daje wiele korzyści i pomaga przy wzroście sprzedaży danego produktu. Dodatkowo wiele subskrypcji odnawia się automatycznie co miesiąc, przez co sprzedaż odbywa się w bardzo prosty sposób. Jednak nie każdy wie jak działa i na czym polegają subskrypcję.

Co to jest subskrypcja?

Odpowiedź jest bardzo prosta, subskrypcja to pewnego rodzaju umowa między kupującym a sprzedawcą na rzecz/usługę, która będzie się regularnie odnawiać (np. co miesiąc). Mogą to być różnego rodzaju produkty jak i usługi. Bardzo często do pojęcia subskrypcji wykorzystywane są inne synonimiczne nazwy. Najczęściej mówi się o płatnościach cyklicznych, czy właśnie subskrypcjach. Jakie produkty możemy objąć subskrypcją? Tak naprawdę wszystkie, jakie tylko zechcemy. Od abonamentu na telewizor po portale erotyczne. Dodatkowo wielu przedsiębiorców pozwala skorzystać z tzw. okresu testowego po to, by przekonać przyszłego klienta do oferowanych usług przed pełnoprawnym zakupem. Natomiast jeśli chodzi o płatności to jest ona pobierana raz w miesiącu automatycznie z naszego konta bankowego.

Na jakiej zasadzie działa subskrypcja?

Jeśli chcemy zacząć z korzystania z danej subskrypcji musimy znaleźć produkt, który nas interesuje, następnie dokonać jego zakupu. Następnie zaznaczyć opcję pobierania automatycznej opłaty, a na samym końcu zaakceptować cały regulamin. Teraz tylko pozostaje nam czekać na dostęp. Podczas zakupu musimy podać dane naszej karty, które zapisują się do subskrypcji. Dzięki temu nie musimy pamiętać o jej regularnym odnawianiu, ponieważ automat zrobi to za nas. Warto wiedzieć, że w każdej chwili możemy zrezygnować z produktu i wtedy zakończymy subskrypcję, a pieniądze nie będą już z automatu zabierane.

Przeczytaj również:  Jakie przywileje posiadają posiadacze samochodów elektrycznych?

Plusy korzystania z subskrypcji

Jak możemy zauważyć subskrypcję stają się coraz bardziej popularne, ze względu na wygodę korzystania. Wszystko odbywa się praktycznie automatycznie, łącznie z pobieraniem opłat. Ani my jako klienci, ani sprzedawca nie musi pamiętać o opłatach. Wystarczy, że wybierzemy najbardziej odpowiadający nam plan, który oferuje sprzedawca. Następnie dokonać płatności i tyle. Przedsiębiorca dzięki tego rodzaju prowadzeniu firmy jest w stanie utrzymać kontrolę nad swoimi środkami finansowymi. Dodatkowo dzięki dobrze skonstruowanemu planowi jest w stanie utrzymywać dobre stosunki z klientami, przez co chętniej będą korzystać z jego usług. Jednak chyba największym plusem takiego modelu jest fakt, że jest on dobrany idealnie pod fundusze, jakie posiada klient.

Najbardziej znane marki, które korzystają z modelu subskrypcyjnego

Na rynku światowym jak i polskim podwórku istnieje wiele marek, które wyrobiły sobie swoją renomę dzięki modelowi subskrypcji. M.in są to:

  • Netflix – największy i chyba jeden z pierwszych serwisów oferujących sporą bazę filmów i seriali w systemie subskrypcji. Po nim pojawiło się wiele innych takich jak HBO GO czy Disney+.
  • Spotify – kto w dzisiejszych czasach wyobraża sobie życie bez korzystania z największego serwisu oferującego muzykę. Jego zaletą jest to, że można także korzystać bez subskrypcji, jednak wiele opcji jest wtedy niedostępnych.
  • Empik Go – Jeden z większych serwisów w Polsce, który oferuje bogatą ofertę audiobooków czy e-booków. Idealne dla osób, które uwielbiają czytać.
marcin

marcin

Specjalizuje się w prawach autorskich. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Miłośnik biegania oraz zwierząt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.